Komunikuj się świadomie... czyli jak rozmawiać żeby się dogadać
infoSfera

Rola świadomej komunikacji w środowisku zawodowym

Odmienne interesy, priorytety i sposoby dochodzenia do celu. Pojawiają się w każdym zespole i mogą stanowić zarzewie konfliktu. Każdy taki zgrzyt jest trudny i pochłania mnóstwo energii. Zwłaszcza jeśli dotyczy osób darzących się sympatią, które jak ognia unikają konfrontacji i otwartej krytyki. W takiej sytuacji nieoceniona staje się świadoma komunikacja, nastawiona na rozwiązanie problemu, przy jednoczesnym utrzymaniu dobrych relacji.

Empatia serfing na falach energii

Empatia to – obok asertywności – nieodzowny składnik inteligencji emocjonalnej. O ile asertywności, jako niezbędnej do wytyczania granic i zatroszczenia się o siebie w rzeczywistości dzikiej konkurencji, poświęcono mnóstwo warsztatów i szkoleń, o tyle o empatii wspominano zwykle mimochodem. Teraz ta sytuacja zaczyna się zmieniać. Wygląda na to, że zawrotne tempo życia przy jednoczesnym poczuciu niepewności jutra skłania do zajrzenia poza mur asertywności. Zależy nam coraz bardziej na wysłuchaniu drugiego człowieka, wsparciu go poprzez współodczuwanie i świadome zrozumienie jego sposobu widzenia świata. Empatia to jeden z zasobów, który warto rozwijać w sobie przez całe życie. Pozwala ona bowiem doświadczyć wyjątkowego stanu obecności „tu i teraz”, poczuć w pełni bliskość i wspólnotę z drugą osobą. Dzięki empatii poprawimy jakość naszych relacji z bliskimi, będziemy lepiej współpracować w grupie, nauczymy się znosić odmowę bez jej osobistego traktowania i ożywiać kolejną drętwą rozmowę na rodzinnym spotkaniu. 


Joga wspólnie z MAKROSFERĄ już za nami

Dziękujemy wszystkim uczestnikom akcji "Joga w parku" za pozytywną energię i aktywny udział w niedzielnej sesji rozwojowej prowadzonej przez Makrosferę.

Gra w moje na wierzchu zakazana

Rozgrywki z cyklu „moje na wierzchu” przerabia w swoim związku prędzej czy później chyba każdy. Punktem zapalnym są zwykłe codzienne sytuacje. Jak sobie z nimi radzić uczymy nie tylko podczas organizowanych przez nas warsztów ale także poprzez współpracę z portalami kobiecymi, gdzie opisujemy codzienne sytuacje i sposoby działania. Czytelniczkom pomagamy zbudować kontakt i zrozumienie poprzez pokazanie "punktów zapalnych" ich relacji. Opisujemy jak w oparciu o metodę komunikacji NVC mogą przetransformować swoje codzienne nawyki w język uczuć i potrzeb, który zbliża do siebie ludzi.

Zamurowani w słowach. Jak działają komunikaty blokujące zrozumienie? cz.1

Spotykasz się z mężem, przyjaciółką, szefową. Rozmawiacie o wyjeździe na urlop, sposobach na radzenie sobie z dzieckiem-niejadkiem albo nowej kampanii promocyjnej. Wszystko idzie gładko i nagle od słowa do słowa rozpętuje się komunikacyjne piekło. Pojawia się krytyka, wzajemne oskarżenia, raniące porównania, żądania pod groźbą kary. A wszystko przez - zdawałoby się - niewinne wypowiedzi, które utrudniają, a czasem wręcz uniemożliwiają wzajemne zrozumienie.

Zobacz więcej w infoSferze...