Komunikuj się świadomie... czyli jak rozmawiać żeby się dogadać

Trenerzy

 

Marzena Iwańczuk

Marzena Iwańczuk

Z pasji i wyboru jestem trenerką rozwoju osobistego. W 2010 roku ukończyłam Szkołę Trenerów opartą na metodzie Nonviolent Communication (NVC). Jestem członkinią Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Swoją wiedzę z zakresu NVC stale rozwijam u trenerów z Polski i trenerów międzynarodowych z Szwecji, Węgier i USA. 

Moją intencją jest inspirowanie innych do rozwoju oraz wspieranie w budowaniu relacji, zarówno tych na gruncie osobistym, jak i profesjonalnym. Dotychczasowe doświadczenie zawodowe pozwala mi zajmować się m.in. trudnościami w komunikacji wewnątrz organizacji, budowaniem efektywnych zespołów, skutecznym feedbackiem.

Przez wiele lat współpracowałam z międzynarodową firmą informatyczną Microgen Poland w zakresie rozwoju takich obszarów bizneswoych jak koordynacja projektów promogramistycznych, zarządzanie administracją, sprzedaż i marketing systemów informatycznych.

Specjalizuję się w treningach z komunikacji interpersonalnej. W 2011 roku stworzyłam Makrosferę - Przestrzeń dla rozwoju komunikacji, w ramach której dzielę się swoim doświadczeniem z zakresu NVC. Poprzez szkolenia oraz warsztaty inspiruję i wspieram w rozwijaniu umiejętności świadomej komunikacji.

Ukończone dodatkowe szkolenia:

  • „Mediacja w NVC" – szkolenie prowadzone przez Kay Rung, Liv Larsson i Anię Mills
  • „Making Cooperation Real" – szkolenie prowadzone przez Miki Kashtan z zakresu wykorzystywania procesu komunikacji NVC w firmach
  • Certyfikowany trener Diversity Icebreaker, narzędzia do wspierania komunikacji w zespole
  • Efektywny Coaching Grupowy - kompetencje do prowadzenia coachingu grupowego

Doświadczenie zawodowe (wybrane szkolenia)

  • Autor i trener szkolenia "Skuteczny feedback" dla PGNIG
  • Współautor i trener szkolenia "Międzykulturowa i wirtualna komunikacja" dla RWE Niemcy
  • Współrealizacja szkolenia "Budowanie zespołu" dla Mary Kay
  • Kootrener w cyklu szkoleń prowadzonych przez firmę Opta w ramach funduszy unijnych EuroStandardy 2012. Celem szkoleń było poszerzenie kompetencji przedsiębiorców i pracowników m.in. w zakresie rozwoju umiejętności osobistych i obsługi klienta
  • Szkolenie w zakresie rozwoju umiejętności komunikacyjnych w oparciu o metodę NVC dla BZWBK
  • Warsztaty komunikacyjne w ramach festiwalu dla kobiet Progessteron: „W co gramy w życiu? Praca z rolami w duchu NVC” oraz „Mój partner nie jest ideałem. Kto/co decyduje o moim szczęściu?”

Publikacje

Autor licznych publikacji w prasie i na portalach internetowych - między innymi w miesięczniku "Personel i Zarządzanie". "Benefit", portalach: hrstandards.pl, hrnews.pl, gazeta.kobieta.pl

Prywatnie

Jestem miłośniczką reportaży podróżniczych i książek Tiziano Terzaniego - włoskiego reportera i wieloletniego korespondenta Der Spiegla w Azji, który ­ w roku 1980 był jednym z pierwszych zachodnich dziennikarzy w Pekinie. Jego ostatnio opublikowane w Polsce „Listy przeciwko wojnie”, w których przeciwstawia się konfliktom zbrojnym, dobrze wpisują się w myśl przewodnią świadomej komunikacji NVC . Terzani nakłania do dialogu i otwartości na inne kultury. Jego zdaniem pozwala to poznać motywy działania przeciwnika i dostrzec w nim nie tylko wroga, ale także człowieka.

Jako mama dwójki nastolatków, mam na co dzień styczność z komunikacyjnymi wyzwaniami. Dzieci są najlepszymi testerami moich umiejętności. Gdyby to zależało ode mnie, podstawy NVC byłyby serwowane już w szkole rodzenia - w pakiecie ze śliniakami, pieluszkami i kosmetykami dla niemowląt.

 

Beata Kupiec

Beata Kupiec

Beata Kupiec, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i podyplomowej Polsko – Francuskiej Szkoły Zarządzania oraz trzyletniej Szkoły Trenerów Rozwoju Osobistego, opartej o Porozumienie bez Przemocy. Trenerka rekomendowana przez PTP.

Przez kilka lat odpowiedzialna za zarządzanie zasobami ludzkimi w międzynarodowych firmach (Deloitte&Touche, Drosed S.A.), gdzie projektowała i wdrażała procedury adaptacyjne, rekrutacyjne; zajmowała się systemami ocen pracowniczych, zarządzaniem szkoleniami i komunikacją wewnętrzną.

Pracowała jako trener wewnętrzny i prowadziła m.in. cykle szkoleń z obsługi klienta (zewnętrznego i wewnętrznego), szkolenia dotyczące organizacji pracy / jakości produktów / systemów jakości oraz warsztaty dotyczące miękkich umiejętności takich jak asertywność, zarządzanie konfliktem, zarządzanie sobą w czasie.

Od 2003 roku jest konsultantką, trenerką i autorką programów szkoleniowych oraz coachem w Alterna Grupa Konsultingowa, gdzie specjalizuje się w miękkich zagadnieniach dotyczących budowania zespołów, zarządzania, komunikacji, prezentacji.

Zajmuje się również budowaniem modeli kompetencyjnych i planów rozwojowych dla pracowników.

Ma za sobą kilkaset dni szkoleniowych. (M.in. dla: Bon Prix, Papyrus, Valmont, Zeppelin, Toyota Motor Poland, Velux, Leroy Merlin, Danfoss, Funai)

Od 2006 roku jest certyfikowaną trenerką i asesorką międzynarodowej firmy DDI (Development Dimensions International), gdzie prowadzi szkolenia oraz bierze udział w projektach Assessment i Development Center. Jest trenerką komunikacji i budowania zespołu dla m.in. Philips Polska, Jabil, Bristol Meyers Squibb, Levi Strauss.

Od roku współpracuje z Makrosferą w zakresie szkoleniowych projektów dla organizacji.